MAKIETA



Moja STARA MAKIETA w skali 1:120 czyli TT, miała prawie 40 m torów, 41 rozjazdów (w tym 4 angliki), jedno skrzyżowanie torów, trzy stacje, jeden przystanek, osobna lokomotywownia. Część główna - 1,20m x 2,20 - dwupoziomowa, dwie stacje, - górna (końcowa) i dolna (węzłowa), które łaczyła linia jednotorowa niezelektryfikowana, na niej wiadukt, most i tunel. Z dolnej stacji wybiegała linia dwutorowa do ukrytego dworca (schattenbahnhof) i lokomotywownii



Stacja górna, końcowa, powstała w 1989 roku i wielokrotnie przebudowywana, stała się w 1992 górnym elementem dwupoziomowej makiety.Na poziomie dolnym powstała stacja Chruściny. Cała częś dwupoziomowa była zamykana obrotowo w specjalnie skonstruowanej niszy.





















W roku 2022 zdemontowałem starą makietę i pozyskałem nowe, większe pomieszczenie, by rozpocząć wreszcie budowę NOWEJ MAKIETY! Oczywiście na torach modelowych i na czterech poziomach. Poniżej przedstawiam zdjęcia z budowy pierwszego poziomu, po którym będą jeździć modele i składy obecnie spotykane na polskich torach.

Początkowo były to głównie prace stolarskie...



W marcu zacząłem układać torowisko.



Siódmego czerwca 2022 roku lokomotywa spalinowa SU49-001 objechała próbnie cały układ torowy pierwszego poziomu nowej makiety! Ponad 100 metrów torów!!! Zajęło jej to 4 minuty i 10 sekund. Stopniowo zacząłem uruchamiać pierwsze składy. Obecnie - zgodnie z palnem - jeździ ich 14 po dolnym poziomie makiety! Sterowanie, semafory i oświetlenie działa perfekcyjnie. W części poziomu pierwszego, której nie przykryją kolejne poziomy makiety, umieściłem już zabudowania, odstawiony tabor i figurki ludzi...





A oto filmik z nocnej jazdy...



Pociagi kursują oczywiście też za dnia! Oto dwa filmiki z jazd rozbudowanych 12 składów:





Czternaście składów w akcji! Pierwszy poziom gotowy.




COFNIJ